Sportbedrijf brengt Nunspeet in beweging

9 april 2019

NUNSPEET – Tijdens een bezoek van Gemeentebelang aan het Sportbedrijf Nunspeet is gesproken over de vele verbeteringen die zijn doorgevoerd in de Brake. Dit om zoveel mogelijk te voldoen aan de eisen van een professionele sportaccommodatie en de uitstraling te verfrissen.

Het Sportbedrijf is opgericht om de sportfaciliteiten in Nunspeet te exploiteren. Voorlopig gebeurt dit voor de Brake en de Feithenhof.  Gemeentebelang was met name blij dat er met een zeer enthousiast team gewerkt wordt aan de kwaliteit van de Brake. Inwoners en gasten kunnen zo gebruik blijven maken van een kwalitatief en aangenaam zwembad en sporthal totdat de nieuwe accommodatie gereed is. Dit zorgt er ook voor dat de medewerkers gemotiveerd blijven om over een paar jaar de overstap te kunnen maken naar de nieuwe sportaccommodatie op de gerevitaliseerde Wiltsangh.

Ook was Gemeentebelang enthousiast over de ontwikkelingen rondom Nunspeet Beweegt, onderdeel van het Sportbedrijf. Vooral de wijze waarop, samen met het bedrijfsleven, gezocht wordt naar het verbeteren van de lifestyle van jongeren gaat hopelijk veel bijdragen aan de gezondheid in Nunspeet. Dit sluit uitstekend aan bij initiatieven die ook op landelijk en regionaal niveau ondernomen worden om door een gezondere levensstijl op jonge leeftijd de basis te leggen voor een gezondere toekomst. Ook tijdens de Nunspeetse inspiratiemarkt op 16 april op markt zal aan dit onderwerp aandacht worden besteed.