In debat met Gemeentebelang op de Dag van de Democratie

13 september 2018

dagvandedemocratie-logoGemeentebelang staat zaterdag 15 september op het Marktplein in Nunspeet in het kader van de ‘Internationale Dag van de Democratie’. Zij willen stilstaan bij het feit dat in een democratie inwoners de vrijheid hebben om hun stem te laten horen. Van 10:00 uur tot 14:00 uur staan de lokale politici van Gemeentebelang klaar om iedereen te woord te staan en in vrijheid te discussiëren. Uiteraard onder het genot van een bakje koffie, thee of limonade.

Politiek op straat

“Het is een warme oproep aan iedereen om mee te doen en te laten zien wat democratie betekent. Ook is er de mogelijkheid om ideeën en aanbevelingen van inwoners te verzamelen. Het is een bewuste keuze om op het Marktplein te staan en niet in het gemeentehuis. Het Marktplein is namelijk het hart van ons mooie centrum en is bij uitstek de plek om mensen te ontmoeten. En als lokale politiek partij willen wij juist politiek bedrijven voor en door alle inwoners van onze gemeente, hetgeen volgens mij helemaal in de lijn van de Dag van de Democratie is.” Aldus raadslid en initiatiefnemer Pieter – Jan van Rossen.

Speciale vraag

Naast de gesprekken en discussiemogelijkheden staat er een speciale vraag centraal. De inwoners mogen opschrijven wat zij willen doen in de gemeente Nunspeet als zij raadslid zouden zijn. Kortom wat denkt de inwoner van zijn of haar straat, kern of gemeente? De antwoorden komen in een wensboom op het Marktplein te hangen, waarbij Gemeentebelang de beste, leukste en opvallendste suggesties op social media plaatst. Pieter – Jan is alvast enthousiast en kijkt uit naar de antwoorden in de wensboom: “We zijn benieuwd naar de suggesties van onze inwoners en wij hopen dat er straks veel goede tips en suggesties aan de wensboom hangen.”