Gemeentebelang organiseert ook dit jaar weer de supporter van schoon actie

10 maart 2020

Nunspeet – Net als voorgaande jaren gaan Gemeentebelang en Scouting Nunspeet dit jaar samen met Woonzorgnet en Jong&Politiek weer zwerfvuil opruimen. Zij doen gezamenlijk mee aan de landelijke actie Supporter van Schoon op zaterdag 21 maart. De opruimactie start om half twee vanaf het Stationsplein in Nunspeet. De deelnemers ruimen met prikkers en vuilniszakken vrijwillig het (zwerf)afval op. Gooi afval in de afvalbak.

In de praktijk blijft het makkelijker gezegd dan gedaan. Er ligt langs de straten en in de bermen van de gemeente Nunspeet nog steeds veel onnodig afval. Reden te meer voor Gemeentebelang en de anderen om de armen weer uit de mouwen te steken en in de gemeente het zwerfvuil op te rapen. Gelukkig zijn steeds meer mensen zich bewust van de overlast van zwerfvuil voor de omgeving. Ook durven mensen elkaar aan te spreken en zijn meer en meer mensen bezig om zwerfafval op te ruimen.

Supporter van schoon

De bermen zien er toch veel mooier uit zonder al dat vuilnis? Een schone omgeving is goed voor de natuur, maar ook goed voor u als inwoner van onze gemeente. Ook meedoen aan Supporter van Schoon? Kom op zaterdag 21 maart naar het Stationsplein om mee te helpen of loop een rondje in uw eigen buurt om wat zwerfvuil op te ruimen. Voor jongeren is er zelfs een speciaal programma om afval op te ruimen: Local Heroes. Jongeren die meedoen aan Local Heroes ruimen regelmatig zwerfvuil op langs een bepaalde afgesproken route en verdienen er een zakcentje mee.