Gemeentebelang Nunspeet vraagt om evaluatie gladheidsbestrijding

18 februari 2021

Nunspeet – Gemeentebelang Nunspeet heeft het college van Burgemeester en Wethouders gevraagd om de gladheidsbestrijding van de afgelopen periode te evalueren. Volgens de lokale partij is de grootschalige inzet een unieke gelegenheid om de bestrijding van overlast te verbeteren.

Raadslid Pieter-Jan van Rossen stelt voorop dat er uitzonderlijk hard gewerkt is door de medewerkers van de gladheidsbestrijding: “Ze hebben soms letterlijk bergen werk verzet. Daar hebben we bewondering voor en we zijn deze medewerkers dan ook erg dankbaar voor hun inzet. Het is onvermijdelijk zo dat bij extreme omstandigheden en grootschalige inzet zoals we die deze maand hebben gezien er ook verbeterpunten boven komen drijven in de plannen die klaarliggen. Dit komt maar eens in de zoveel jaar voor, we moeten dus deze kans aangrijpen om lessen te trekken om het volgende keer weer wat beter te kunnen doen.”

Volgens het raadslid ontving Gemeentebelang meerdere reacties van inwoners: “Vaak positief, maar soms ook kritisch of had men vragen. Deze geluiden hebben de gemeente zelf wellicht ook bereikt en dan is het verstandig die ook mee te nemen in de evaluatie. Zo kunnen we niet alleen verbeterpunten in de gladheidsbestrijding vinden, maar ook waarover de gemeente beter kan communiceren.”

Ook is het de lokale partij niet geheel duidelijk of nieuwe woonwijken wel opgenomen waren in het gladheidsbestrijdingsplan en begrepen ze van inwoners daar dat dit pas later op gang kwam. Van Rossen vraagt het college dan ook om dit goed na te gaan en de uitkomsten van de evaluatie met de raadscommissie Ruimte en Wonen te delen.