Gemeentebelang blij met behouden buslijnen

24 juni 2021

Nunspeet – Gemeentebelang is blij dat de buslijnen 111 en 112 blijven rijden. Hiermee blijft Hulshorst per bus bereikbaar en blijven Vierhouten en Elspeet ook ’s avonds en in het weekend bereikbaar via het OV. Gemeentebelang stelde vragen aan het college n.a.v. berichtgeving dat vervoerder Keolis voornemens was lijnen te schrappen.

Het college geeft in antwoorden op de vragen aan zelf ook geschrokken te zijn en hun bezwaren, samen met gemeente Harderwijk, kenbaar te hebben gemaakt bij de provincie. Na overleg heeft de provincie, die de plannen van Keolis moet goedkeuren, aangegeven dat de vergaande wijzigingen niet doorgevoerd worden, mede daar men ook verwacht dat de rijksoverheid ook in 2022 nog steun zal verlenen.

Wel dreigt de scholierenlijn naar Zwolle te verdwijnen. Het betreft hier echter een ‘overlooplijn’, een aanvulling op bestaande OV-verbindingen. Ook met het verdwijnen van de speciale scholierenlijn blijven de onderwijsinstellingen bereikbaar met het OV, zodra de situatie er om vraagt kan deze overlooplijn ook weer opgestart worden.